Allekirjoituskutsun luoja voi nyt määrittää, tallennetaanko allekirjoittamiseen käytettävä henkilötunnus osaksi dokumentin allekirjoitusmerkintää.
Syy henkilötunnuksen tallentamisen takana on eri toimialojen velvollisuus tuntea asiakkaat. Esimerkiksi pankki- ja vakuutusalalla asiakkaan tunnistamiseen liittyvä lainsäädäntö edellyttää henkilötunnuksen liittämisen osaksi allekirjoitettua asiakirjaa.
Mikäli yrityksesi toimialan vaatimukset edellyttävät henkilötunnuksen tallentamisen, voit klikata toiminnallisuuden aktiiviseksi allekirjoituskutsua lähettäessä. Toiminnallisuus on oletuksena pois päältä. Jos henkilötunnus tallennetaan allekirjoituksen viereen, kerrotaan se allekirjoittajalle aina ennen henkilötunnuksen syöttämistä ja tunnistamista.
Huomaathan, että henkilötunnuksen tallentaminen on mahdollista vain, jos asiakirja allekirjoitetaan vahvaa tunnistautumista hyödyntäen.
Tutustu ohjeisiin: https://vismasign.zendesk.com/hc/fi/articles/360011299859-Henkil%C3%B6tunnuksen-tallentaminen-allekirjoituksen-yhteyteen
Mikäli tarvitset neuvoa palvelun käytössä, olethan yhteydessä asiakastukeemme osoitteessa tuki.sign@visma.com