Start a new topic
J

Juho Ruohonen

*Ratkaistu* Tunnistautumiseen ja verkkolomakkeisiin vaikuttava häiriö 26.9.2022

26-09-2022 2:09 pm posted by Juho Ruohonen

Hyvä asiakkaamme!


Telian tunnistautumis- ja allekirjoituspalveluissa on havaittu häiriö, joka koskee osaa asiakkaista. Häiriön seurauksena käyttäjät eivät joissain tapauksissa pysty tunnistautumaan verkkosivuille mobiilivarmenteella tai Telia Tunnistus -palvelun kautta, eikä allekirjoittamaan dokumentteja sähköisesti.

Häiriö alkoi 26.9.2022 12:41

Tilannepäivitys klo 16:15 - Häiriötilanne jatkuu, korjaustoimet ovat edelleen käynnissä

Tilannepäivitys klo 16:31 - Häiriötilanne jatkuu, korjaustoimet ovat edelleen käynnissä

Vika on korjattu 26.9.2022 20:22 ja allekirjoittaminen toimii jälleen normaalisti


--


Myös Visma Sign Forms-lomakkeissa on havaittu häiriötilanne, joka estää lomakkeiden allekirjoittamisen tällä hetkellä kokonaan. Ongelmaa selvitetään parhaillaan, ja pyrimme korjaamaan ongelman mahdollisimman pian. Vikaa korjataan parhaillaan. Päivitämme tätä artikkelia kun saamme lisätietoja, tai kun vika on korjattu.


Pahoittelemme häiriötilanteen aiheuttamaa haittaa!


Häiriö alkoi arviolta 26.9.2022 aamupäivällä

Tilannepäivitys klo 16:15 - Häiriötilanne jatkuu, korjaustoimet ovat edelleen käynnissä

Tilannepäivitys klo 16:31 - Vika on korjattu ja verkkolomakkeiden allekirjoittaminen toimii taas normaalisti




We have detected a disturbance, which affects Telia Tunnistus brokering and digital signing services. As a result of the disturbance, some users are unable to authenticate to websites using Mobile ID or Telia Tunnistus brokering service, or to sign documents digitally.


Incident start time 26.9.2022 12:41pm

Status update 4:15pm - Incident is still ongoing, fix is on the way

Status update 4:31pm - Incident is still ongoing, fix is on the way

The disturbance has been restored 26.9.2022 20:22 and signing works normally

--


There is also disturbance in Visma Sign Forms, and all users are unable to sign Visma Sign Forms at the moment.

We are working on remedying the issue. We will update this article when we receive more information or when the services have been restored.


We apologize for the disturbance!


Incident start time estimated to be during the morning of 26.9.2022 

Status update 4:15pm - Incident is still ongoing, fix is on the way

Status update 4:31pm - The issue has been fixed and signing on Visma Sign Forms works normally