@Veli Anttila
Päivitämme tätä tiedotettamme tilanteen ja korjaustoimien edetessä, joten tällä hetkellä ajankohtaisin tieto korjausten etenemisestä löytyy aina täältä.
Visma Signin palvelussa esiintyy hitautta ja häiriöitä allekirjoituskutsujen luomisessa, lähettämisessä, allekirjoittamisessa sekä verkkolomakkeessa. Häiriöt liittyvät suuriin samanaikaisiin käyttäjämääriin ja suurikokoisiin dokumentteihin.
Palvelun käyttökokemus voi tällä hetkellä vaihdella käyttöajasta riippuen. Hitautta esiintyy eniten ruuhka-aikoina, jolloin palvelun käyttö on vilkasta. Valtaosa kutsuista ja allekirjoituksista menee kuitenkin onnistuneesti läpi.
Tuotekehityksellämme on selkeä suunnitelma korjaustoimenpiteistä, ja niitä edistetään korkeimmalla prioriteetilla koko tuotekehitystiimin voimin. Jo tehtyjen korjaustoimenpiteiden lisäksi tullaan tekemään lisäparannuksia esimerkiksi PDF-dokumenttien käsittelyyn, allekirjoituskutsujen sähköpostien lähetystapaan sekä Visma Signia API-rajapinnan kautta käyttävien asiakkaiden liikenteeseen.
Pahoittelemme syvästi tilanteesta aiheutunutta haittaa. Jatkossa tulemme merkittävästi kasvattamaan Visma Signin kykyä palvella yhtäaikaisia käyttäjiä, ja tavoitteenamme on erinomainen käyttökokemus käyttäjämääristä tai käyttöajankohdasta riippumatta.
Visma Signin palvelu tulee jatkossa pohjautumaan nykyistä vahvemmin pilvialustoihin, mikä mahdollistaa palvelun entistäkin tehokkaamman skaalautuvuuden.
Päivitämme tiedotetta korjaustöiden edetessä.
Voit kokeilla tätä ongelmatilanteessa:
Allekirjoituskutsun luominen
Jos kutsua ei löydy Asiakirjat-näkymästä hetken odottamisen jälkeen, on sen luominen epäonnistunut. Voit tällöin kokeilla kutsun luomista uudelleen muuna ajankohtana.
Jos kutsu näkyy Asiakirjat-näkymässä, tämä tarkoittaa että kutsun luominen on onnistunut ja kutsuviestit lähtevät hetken kuluttua eteenpäin.
Allekirjoittaminen
Jos saat virheviestin allekirjoituksen epäonnistumisesta, voit kokeilla allekirjoittamista myöhemmin uudelleen.
Jos Allekirjoita-painikkeen painamisen jälkeen saat ilmoituksen, että allekirjoituksen luomisessa kestää odotettua kauemmin, voit huoletta poistua näkymästä. Allekirjoitus menee hitaudesta huolimatta läpi.
Verkkolomake
Verkkolomakkeen käyttämisessä saattaa esiintyä hetkellisiä häiriöitä, minkä vuoksi verkkolomake ei aukea normaalisti tai sen allekirjoittamisessa on haasteita. Tällaisessa tilanteessa voit kokeilla myöhemmin uudelleen.
Ystävällisin terveisin
Visma Signin Asiakastuen Tiimi
----------
Päivitys 22.4. klo 14:00- Häiriötila on ohi ja Visma Sign toimii jälleen normaalisti. Teimme lauantaina 20.4.2024 klo 15:00–16:30 huoltokatkon aikana järjestelmäpäivityksiä ja muutoksia verkkoinfrastruktuuriin. Nyt tehdyt parannukset ovat merkittävästi lisänneet järjestelmän suorituskykyä ja poistaneet viiveet.
@Veli Anttila
Päivitämme tätä tiedotettamme tilanteen ja korjaustoimien edetessä, joten tällä hetkellä ajankohtaisin tieto korjausten etenemisestä löytyy aina täältä.
@Janne Torninoja
Jos allekirjoitus päätyy virheeseen, on tässä tilanteessa valitettavasti ainoa keino kokeilla hieman myöhemmin iltapäivällä uudestaan. Allekirjoitukset menevät todennäköisemmin läpi ruuhka-ajan ulkopuolella.
Mikäli puolestaan saat ilmoituksen, että allekirjoituksen luomisessa kestää odotettua kauemmin, tarkoittaa tämä, että allekirjoitus on mennyt läpi ja voit sulkea sivun. Allekirjoitus menee tällöin kyllä läpi jonosta, mutta hieman viiveellä.
Moikka!
Ymmärrän, että päivitätte tähän korjauksen etenemistä ja että tarkkaa aikataulua on vaikea antaa mutta eikä tosiaan mitään suuntaa antavaa aikataulua ole? Nyt hieman vaikea tiedottaa asiasta, jos ainut kerrottava asia on, että seurailkaa Visman päivityksiä asiaan liittyen.
Kiitos paljon!
Ville
Taitaa olla parempi etsiä muita palveluntuottajia, VismaSign ei tunnu enää toimivan ollenkaan. Aiemmin vain hidasteli ja jumiutui toisinaan, nyt ei tee mitään.
Järjestelmä ei myöskään tallenna "luonnoksena" keskeneräisiä töitä, niin aika paljon kuluu aikaa siihen, että kokeillaan, josko järjestelmä toimisi.
Uusi ongelma on, että asiakirja lähtee, vaikka minulle tulee näkyviin asiakirjan muokkaustila, joka aiemmin indikoi, ettei asiakirja ole mennyt eteenpäin. Tämä asiakirja ei kuitenkaan toimi vastaanottajalla. Todella hämmentävää, kun oletan että asiakas on saanut yhden asiakirjan kuitattavaksi, on hän saanutkin 2 joista toinen ei toimi. Noloa myös. Milloin tämä nyt oikeasti voisi olla korjattu?!
Aika arvio kiitos!
Onko viikonlopun päivitys auttanut ongelmaan ja jos ei niin onko saatavilla arviota vian korjausaikataulusta?
Kiitos viesteistänne ja pahoittelumme, ettemme pystyneet antamaan tarkkaa aikatauluarviota aikaisemmin.
Häiriötila Visma Signissa on nyt ohi ja Visma Sign toimii jälleen normaalisti. Teimme lauantaina 20.4.2024 klo 15:00–16:30 huoltokatkon aikana järjestelmäpäivityksiä ja muutoksia verkkoinfrastruktuuriin. Nyt tehdyt parannukset ovat merkittävästi lisänneet järjestelmän suorituskykyä ja poistaneet viiveet, joten palvelu toimii taas normaalisti.
Tuotekehitystiimimme seuraa palvelun käyttöasteen vaihteluja tällä hetkellä tehostetusti. Jatkamme suorituskyvyn parantamista, jotta allekirjoitustapahtumat sujuisivat jatkossakin tutun rivakasti ja luotettavasti.
Veli Anttila
18.04.2024 9:43 am
Onko teillä aikatauluraamia korjaukselle antaa?
2 henkilöä tykkää tästä