Visma Signin palvelussa esiintyy hitautta ja häiriöitä allekirjoituskutsujen luomisessa, lähettämisessä, allekirjoittamisessa sekä verkkolomakkeessa. Häiriöt liittyvät suuriin samanaikaisiin käyttäjämääriin ja suurikokoisiin dokumentteihin.
Palvelun käyttökokemus voi tällä hetkellä vaihdella käyttöajasta riippuen. Hitautta esiintyy eniten ruuhka-aikoina, jolloin palvelun käyttö on vilkasta. Valtaosa kutsuista ja allekirjoituksista menee kuitenkin onnistuneesti läpi.
Tuotekehityksellämme on selkeä suunnitelma korjaustoimenpiteistä, ja niitä edistetään korkeimmalla prioriteetilla koko tuotekehitystiimin voimin. Jo tehtyjen korjaustoimenpiteiden lisäksi tullaan tekemään lisäparannuksia esimerkiksi PDF-dokumenttien käsittelyyn, allekirjoituskutsujen sähköpostien lähetystapaan sekä Visma Signia API-rajapinnan kautta käyttävien asiakkaiden liikenteeseen.
Pahoittelemme syvästi tilanteesta aiheutunutta haittaa. Jatkossa tulemme merkittävästi kasvattamaan Visma Signin kykyä palvella yhtäaikaisia käyttäjiä, ja tavoitteenamme on erinomainen käyttökokemus käyttäjämääristä tai käyttöajankohdasta riippumatta.
Visma Signin palvelu tulee jatkossa pohjautumaan nykyistä vahvemmin pilvialustoihin, mikä mahdollistaa palvelun entistäkin tehokkaamman skaalautuvuuden.
Päivitämme tiedotetta korjaustöiden edetessä.
Voit kokeilla tätä ongelmatilanteessa:
Allekirjoituskutsun luominen
Jos kutsua ei löydy Asiakirjat-näkymästä hetken odottamisen jälkeen, on sen luominen epäonnistunut. Voit tällöin kokeilla kutsun luomista uudelleen muuna ajankohtana.
Jos kutsu näkyy Asiakirjat-näkymässä, tämä tarkoittaa että kutsun luominen on onnistunut ja kutsuviestit lähtevät hetken kuluttua eteenpäin.
Allekirjoittaminen
Jos saat virheviestin allekirjoituksen epäonnistumisesta, voit kokeilla allekirjoittamista myöhemmin uudelleen.
Jos Allekirjoita-painikkeen painamisen jälkeen saat ilmoituksen, että allekirjoituksen luomisessa kestää odotettua kauemmin, voit huoletta poistua näkymästä. Allekirjoitus menee hitaudesta huolimatta läpi.
Verkkolomake
Verkkolomakkeen käyttämisessä saattaa esiintyä hetkellisiä häiriöitä, minkä vuoksi verkkolomake ei aukea normaalisti tai sen allekirjoittamisessa on haasteita. Tällaisessa tilanteessa voit kokeilla myöhemmin uudelleen.
Ystävällisin terveisin
Visma Signin Asiakastuen Tiimi
----------
Päivitys 22.4. klo 14:00- Häiriötila on ohi ja Visma Sign toimii jälleen normaalisti. Teimme lauantaina 20.4.2024 klo 15:00–16:30 huoltokatkon aikana järjestelmäpäivityksiä ja muutoksia verkkoinfrastruktuuriin. Nyt tehdyt parannukset ovat merkittävästi lisänneet järjestelmän suorituskykyä ja poistaneet viiveet.
Veli Anttila
18.04.2024 9:43 am
Onko teillä aikatauluraamia korjaukselle antaa?
2 henkilöä tykkää tästä