Opi, miten voit lähettää kutsut tehokkaasti
Tutustu allekirjoittamiseen liittyviin ohjeisiin.
Pääkäyttäjien ohjeisiin pääset tutustumaan täältä.
Kirjallisten ohjeiden lisäksi löydät tukisivuiltamme kattavat ohjevideot.
Ota Visma Sign vaivattomasti käyttöön asiantuntijan johdolla tai hanki täsmäosaamista haluamastasi aiheesta.
Usein allekirjoittamisen epäonnistumisen syynä ovat selaimen evästeet tai asetukset. Jos allekirjoitus ei onnistu, suosittelemme ensin tyhjentämään selaimen välimuistin tai kokeilemaan toista selainta. Jos tämä ei auta, kokeile allekirjoittamista toisella laitteella. Useimmissa tapauksissa jokin näistä toimenpiteistä ratkaisee ongelman.
Jos mikään edellä mainituista toimenpiteistä ei auta, voit olla yhteydessä asiakastukeemme, niin selvitämme olisiko kyseessä jokin vain tätä tapahtumaa koskeva ongelma. Siinä tapauksessa voit lähettää meille myös saamasi kutsun linkin.
Mahdollisista häiriötilanteista tiedoitamme Communityssä.
Mikäli olet allekirjoittanut Visma Signissa vahvalla tunnistautumisella yksityishenkilön roolissa, asiakirja tallentuu henkilökohtaisen Visma Sign tilisi puolelle. Yksityishenkilönä allekirjoittaminen tapahtuu, jos olet allekirjoitusvaiheessa valinnut rooliksi "Edustan itseäni".
Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia Visma Signiin ja teet rekisteröinnin 30 päivän sisällä allekirjoituksesta, asiakirja löytyy tililtäsi. Jos teet rekisteröinnin 30 päivän jälkeen, asiakirjaa ei löydy henkilökohtaiselta puoleltasi.
Henkilökohtaiselle Visma Sign tilille tallennetuttuja asiakirjoja, jotka on allekirjoitettu edustan itseäni tai muu organisaatio -roolin alla, säilötään palvelussa käyttäjän rekisteröidyttyä rajoitetun ajan. Yksityishenkilönä allekirjoitettuja henkilökohtaisen tilin asiakirjoja säilötään tällä hetkellä 12 kk asiakirjan viimeisestä allekirjoituksesta. Muu organisaatio -valinnalla allekirjoitettuja henkilökohtaisen tilin asiakirjoja säilötään tällä hetkellä 3 kk asiakirjan viimeisestä allekirjoituksesta.
Voit rekisteröityä Visma Sign -palveluun helposti rekisteröitymissivujemme kautta.
Miten lataan asiakirjan talteen?
Löydät henkilökohtaisen tilin asiakirjat kirjautumisen jälkeen Asiakirjat -näkymästä. Jos olet myös yrityksen käyttäjä, voit vaihtaa näkymää yksityistilin puolelle oikean yläreunan roolivalikon kautta. Kun klikkaat halutun asiakirjan kohdalta, löydät seuraavasta näkymästä Lataa -painikkeen, jolla voit ladata asiakirjan pdf-muodossa omalle laitteellesi.
Miksi en löydä asiakirjaa, vaikka olen allekirjoittanut yksityishenkilönä?
Allekirjoititko asiakirjan yrityksen edustajana? Katso ohje: Mistä löydän yrityksen edustajana allekirjoittamani asiakirjan?
Avainsanat: vuokrasopimus, vuokrasopimukseni, työsopimus, työsopimukseni, olen allekirjoittanut työsopimuksen, tarvitsen allekirjoittamani asiakirjan, en löydä allekirjoittamaani asiakirjaa, en löydä allekirjoittamaani työsopimusta, en löydä allekirjoitettuja dokumentteja, mistä saa työsopimuksen
Visma Sign tukee tällä hetkellä viiden maan vahvoja tunnistautumismenetelmiä: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Hollanti. Jokaisella näisät maista on omat tunnistautumistapansa, ja käyttäjä voi valita jonkin hyväksytyistä menetelmistä rekisteröityäkseen palveluun tai allekirjoittaakseen asiakirjan vahvasti. Allekirjoittajan fyysisellä sijainnilla ei ole merkitystä, kun vahva allekirjoitus tai rekisteröityminen tapahtuu jonkin edellä mainitun maan vahvalla tunnistautumismenetelmällä.
Visma Signista löytyy myös kevyt allekirjoitus, joka mahdollistaa allekirjoittamisen ilman vahvaa tunnistautumista. Kevyt allekirjoitus on käytettävissä kansainvälisesti, joten kuka tahansa voi allekirjoittaa sen avulla. Tämä vaihtoehto on erityisen kätevä, jos allekirjoittajalla on käytössään muiden maiden, kuten esimerkiksi Viron tai Saksan vahvan tunnistautumisen menetelmät.
Avainsanat: Latvia, Liettua, Italia, Espanja
Kun kutsu on lähetetty, ei siihen voida enää lisätä jälkikäteen allekirjoittajia.
Saadaksesi puuttuvan allekirjoituksen mukaan samaan kutsuun voit luoda kokonaan uuden kutsun, tai ladata asiakirjan ja kerätä puuttuvat allekirjoitukset tämän jälkeen käsin. Viimeisenä vaihtoehtona voit myös luoda lisäpöytäkirjan, jossa viitataan alkuperäiseen asiakirjaan.
Kutsulta ei myöskään voida poistaa allekirjoittajia lähettämisen jälkeen. Mikäli kaikki muut ovat allekirjoittaneet kutsun, on asiakirja kuitenkin täysin validi näillä olemassa olevilla allekirjoituksilla ja voit ladata asiakirjan talteen Visma Sign tilin asiakirjoista. Ennen tallentamista sinun tulisi kuitenkin peruuttaa kutsu seuraavasti: mene kohtaan Asiakirjat, klikkaa asiakirjan nimeä avataksesi sen lisätiedot, ja oikeasta yläkulmasta löytyvällä painikkeella peruuta jäljellä olevat kutsut. Tämä sulkee mahdollisesti avoinna olevat kutsulinkit.
Joskus käytettävän selaimen yksittäiset asetukset saattavat aiheuttaa tunnistautumisen epäonnistumisen, joten suosittelemme ensin kokeilemaan toista selainta. Tunnistautumisprosessi voi epäonnistua myös, jos tunnistautumiskanavasta tuleva henkilötunnus ja annettu henkilötunnus eivät täsmää tai allekirjoittaja käyttää yrityksen pankkitunnuksia henkilökohtaisten sijaan.