Tarvitsetko apua?
Tämä on oikea paikka

Valitse palveluosio

Oletko allekirjoittaja?

Oletko allekirjoittaja?

Oletko allekirjoittaja?

Kutsun lähettäminen

Kutsun lähettäminen

Kutsun lähettäminen

Tärkeät asetukset pääkäyttäjälle

Tärkeät asetukset pääkäyttäjälle

Tärkeät asetukset pääkäyttäjälle

Lähetettyjen kutsujen hallinta

Lähetettyjen kutsujen hallinta

Lähetettyjen kutsujen hallinta

Asiakirjat & sopimushallinta

Asiakirjat & sopimushallinta

Asikirjat ja sopimushallinta

Rekisteröinti ja kirjautuminen

Rekisteröinti ja kirjautuminen

Rekisteröinti ja kirjautuminen

Tietosuoja ja turvallisuus

Tietosuoja ja turvallisuus

Tietosuoja ja turvallisuus

Evästeet

Vinkit lomakkeen käyttöön

Vinkit lomakkeen käyttöön

Lomakkeen muokkaus ja käyttö

Tärkeimmät asetukset

Integraation rakentajille

Integraation rakentajille

Integraatiot

Ohjevideot

Ohjevideot, webinaarit ja sertifiointi

Ohjevideot, webinaarit ja sertifiointi

Webinaarit

Ohjevideot

Koulutukset

Sertifiointi

Visma Sign -palvelulaskutus

Visma Sign -palvelulaskutus

Yhteystiedot

Laskutusosoitteen päivittäminen Visma Sign-palvelussa

Visma Sign -palvelulaskutuksen FAQ

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu

Usein kysyttyä

Tuotteeseen liittyvät tiedotteisiin voit tutustua Communityssä Communityssä voit myös kysyä apua asiakastuelta "keskustelut" -osiossa yleisluonteisissa kysymyksissä.

Useimmiten allekirjoittamisen epäonnistuminen johtuu selaimen evästeistä tai ominaisuuksista. 
Jos allekirjoittaminen epäonnistuu, suosittelemmekin ensin tyhjentämään käyttämäsi selaimen evästeet ja sivuhistorian tai kokeilemaan kokonaan toista selainta. Useimmiten selaimen vaihtaminen ratkaisee ongelman. 

Jos selaimen vaihtokaan ei auta, voit olla yhteydessä asiakastukeemme, niin selvitämme olisiko kyseessä jokin vain tätä tapahtumaa koskeva ongelma. Siinä tapauksessa voit lähettää meille myös saamasi kutsun linkin.

Mahdollisista häiriötilanteista tiedoitamme Communityssä.

Kun olet lähettänyt kutsun, se tallentuu samantien lähettävän tilin asiakirjoihin. Asiakirjoissa näkyy aina kaikki dokumentit niiden tilasta riippumatta. 

Sen lisäksi löydät uuden asiakirjan myös Avoimet kutsut -näkymästä, jossa näkyy kaikki allekirjoituskierrossa olevat, keskeneräiset asiakirjat, joista puuttuu vähintään yksi allekirjoitus. Täällä näkymässä ei näy muita asiakirjoja. 

Jos olet allekirjoittanut asiakirjan Visma Signin vahvalla tunnistautumisella, tallentuu asiakirja lähtökohtaisesti henkilökohtaisiin asiakirjoihin, jonne pääset, kun rekisteröidyt Visma Signiin yksityishenkilönä osoitteessa: https://sign.visma.net/fi/register.

Jos rekisteröinnin ja allekirjoituksen välillä kuluu yli 30 päivää, poistuu asiakirja henkilökohtaisista asiakirjoista automaattisesti. Tällöin suosittelemme olemaan yhteydessä kutsun lähettäjään. Asiakirjan voi pyytää lähettäjältä myös silloin, jos se on allekirjoitettu ilman vahvaa tunnistautumista.

Jos olet itse sekä lähettänyt että allekirjoittanut asiakirjan, löytyy tässä tapauksessa asiakirja vain yrityksen arkistosta.


Tarkempia ohjeistuksia kansiosta löydät täältä: 
"Lähetettyjen kutsujen hallinta".

Jos olet allekirjoittanut asiakirjan Visma Signin vahvalla tunnistautumisella, tallentuu asiakirja henkilökohtaisiin asiakirjoihin, jonne pääset, kun rekisteröidyt Visma Signiin yksityishenkilönä osoitteessa https://sign.visma.net/fi/register

Jos rekisteröinnin ja allekirjoituksen välillä kuluu yli 30 päivää, poistuu asiakirja henkilökohtaisista asiakirjoista automaattisesti. Tällöin suosittelemme olemaan yhteydessä kutsun lähettäjään. Asiakirjan voi pyytää lähettäjältä myös silloin, jos se on allekirjoitettu ilman vahvaa tunnistautumista.
Jos olet itse sekä lähettänyt että allekirjoittanut asiakirjan, se löytyy vain yrityksen asiakirjoista.


Kun haluat luoda allekirjoituskutsun, tulee sinulla olla allekirjoitettava tiedosto pdf-muodossa, sekä allekirjoittajien sähköpostiosoitteet ja/tai puhelinnumerot. 

Lyhyessä ohjevideossa on opastettu allekirjoituskutsun luominen, joten tutustuthan ohjeeseen tästä.


Yrityksen pääkäyttäjät voivat lisätä uusia käyttäjiä yrityksen Visma Sign tilille. Käyttäjien lisäys onnistuu tililtä kohdasta asetukset > käyttäjät > lisää uusi käyttäjä. 

Kun lähetät käyttäjäkutsun, vastaanottaja saa sähköpostin, jossa on linkki ja ohje kutsun hyväksymistä varten.


Mikäli sinulla ei ole pääkäyttäjän oikeuksia, suosittelemme sinua pyytämään tilinne pääkäyttäjää antamaan sinulle oikeudet.

Mikäli yrityksen pääkäyttäjä ei ole tavoitettavissa, voimme lisätä yritystilille uuden pääkäyttäjän asiakaspalvelussamme. Siinä tapauksessa laittaisitko viestiä tukeemme sähköpostitse osoitteeseen tuki.sign@visma.com, niin toimitamme sinulle valtakirjan jota vastaan voimme tehdä käyttäjän lisäyksen. Valtakirjan tulee olla yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen allekirjoittama.


Käyttäjäryhmillä hallinnoidaan yrityksen käyttäjien oikeuksia ja rajataan näkyvyyttä asiakirjoissa. 

Käyttäjäryhmiä voidaan luoda kohdasta asetukset > käyttäjät > lisää uusi ryhmä. Ryhmälle annetaan oikeus aina yhteen tai useampaan kansioon ja tämä määrittää, mitä käyttäjät näkevät asiakirjoissa. 


Visma Signin vahvassa tunnistautumisessa on tällä hetkellä tuettuna viisi maata: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Hollanti. Jokaisella maalla on omat tunnistautumistavat ja mikäli allekirjoittajalla on joku sallituista tavoista, voi hän allekirjoittaa vahvan tunnistautumisen avulla. 

Visma Signista löytyy myös kevyt allekirjoitus, joka tarkoittaa allekirjoittamista ilman vahvaa tunnistautumista. Kevyt allekirjoitus toimii kansainvälisesti eli kuka vain voi allekirjoittaa sen avulla.

Käyttäjien oikeuksia hallinnoidaan yrityksen tilillä käyttäjäryhmien avulla. Pääkäyttäjä voi luoda ryhmän, jolle annetaan oikeus yhteen tai useampaan kansioon. Näin ollen henkilöt, jotka lisätään kyseiseen käyttäjäryhmään, näkevät ainoastaan niiden kansioiden sisällön, joihin heidän ryhmällään on oikeus. 

Pääkäyttäjäryhmä näkee aina kaikki kansiot ja yrityksen asetukset. 

Käyttäjäryhmiä voidaan luoda kohdasta asetukset - käyttäjät - käyttäjäryhmät - lisää uusi ryhmä.

Kun kutsu on lähetetty, ei siihen voida enää lisätä jälkikäteen allekirjoittajia. 

Saadaksesi puuttuvan allekirjoituksen mukaan samaan kutsuun voit luoda kokonaan uuden kutsun, tai ladata asiakirjan ja kerätä puuttuvat allekirjoitukset tämän jälkeen käsin. Viimeisenä vaihtoehtona voit myös luoda lisäpöytäkirjan, jossa viitataan alkuperäiseen asiakirjaan. 

Kutsulta ei myöskään voida poistaa allekirjoittajia lähettämisen jälkeen. Mikäli kaikki muut ovat allekirjoittaneet kutsun, on asiakirja kuitenkin täysin validi näillä olemassa olevilla allekirjoituksilla ja voit ladata asiakirjan talteen Visma Sign tilin asiakirjoista. Tämän jälkeen voit myös peruuttaa kutsun, jolloin mahdollisesti avoinna olevat kutsulinkit sulkeutuvat.

Haluatko oppia jotain uutta?

Katso Visma Signin ohjevideot

Opiskele tuotteemme käytön alkeita ja perehdy tehovinkkeihin. Ohjevideot ja webinaarit ovat avoinna kaikille asiakkaillemme maksutta!

Ohjevideot ja webinaarit

Etkö löytänyt etsimääsi?

Haluaisitko keskustella asiantuntijoidemme kanssa reaaliajassa?

Palvelemme tuotteen sisältä löytyvässä chatissa ›
arkisin ma-pe 9-11 ja 12-15.

tuki.sign@visma.com ›

Puhelin: 010 505 8580
Palvelemme puhelimitse ma-to klo 9-11 ja 12-14 (pe kiinni)
8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min

Communitysta löydät tilannehuoneen jossa tiedotamme palvelun ajankohtaisista asioista.