Visma Sign stödtjänsten

Stöd för Visma Sign använding!

På dessa supportsidor hittar du instruktioner, utbildningsvideor och tips för användning av Visma Sign

Vi rekommenderar

Utforska effektivt skickande av inbjudningar, instruktioner för signaturprocessen samt vägledning för huvudanvändare inom Visma Sign

Aktuellainstruktions

Instruktionsvideor

Lär dig att använda Visma Sign med våra instruktionsvideor

Förutom skriftliga instruktioner hittar du omfattande instruktionsvideor på våra support sidor.

Kolla in instruktionsvideorna (in English) →

Vanliga frågor

Hitta svar på de vanligaste frågorna

I de flesta fall beror misslyckandet med att signera på webbläsarens cookies eller funktioner. 

Om signeringen misslyckas rekommenderar vi att du först rensar cookies och sidhistorik i den webbläsare du använder, eller att du provar en annan webbläsare helt och hållet. I de flesta fall kommer problemet att lösas genom att du byter webbläsare. 

Om det inte hjälper att byta webbläsare kan du kontakta vårt supportteam så tar vi reda på om det är ett problem som är specifikt för det här evenemanget. I så fall kan du också skicka oss länken till den inbjudan du fick.

Vi kommer att informera dig om eventuella störningar i Community: https://support.vismasign.fi/fi/support/discussions.

Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.

Om du har undertecknat ett dokument med Visma Signs starka autentisering kommer dokumentet att sparas i dina personliga dokument, som du kan komma åt genom att registrera dig hos Visma Sign som individ på https://sign.visma.net/fi/register

Om det går mer än 30 dagar mellan registrering och underskrift kommer dokumentet automatiskt att tas bort från dina personliga dokument. I detta fall rekommenderar vi att du kontaktar avsändaren av inbjudan. Dokumentet kan också begäras ut från avsändaren om det har undertecknats utan stark autentisering.

Om du både har skickat och undertecknat dokumentet själv kommer det bara att finnas i företagets register.

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg



När du har skickat en inbjudan sparas den omedelbart i dokument för det avsändande kontot. I dokumenten visas alltid alla dokument, oavsett status. 

Dessutom kan du hitta ett nytt dokument i vyn för öppna inbjudningar, som visar alla väntande dokument i signaturcykeln som saknar minst en signatur. Inga andra dokument visas här. 

Om du har signerat ett dokument med Visma Signs starka autentisering sparas dokumentet som standard i ditt personliga arkiv, som du kan komma åt genom att registrera dig med Visma Sign som en individ på https://sign.visma.net/fi/register.

Om det går mer än 30 dagar mellan registrering och underskrift raderas dokumentet automatiskt från det personliga dokumenter. I detta fall rekommenderar vi att du kontaktar avsändaren av inbjudan. Dokumentet kan också begäras ut från avsändaren om det har signerats utan stark autentisering.

Om du både har skickat och signerat dokumentet själv, kommer dokumentet i detta fall endast att finnas i företagets dokumenter.

För mer detaljerade instruktioner, se mappen ”Hantering av skickade inbjudningar”.

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.



Visma Signs starka autentisering stöder för närvarande fem länder - Finland, Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Varje land har sina egna autentiseringsmetoder och om undertecknaren har någon av de tillåtna metoderna kan de signera med stark autentisering. 

Visma Sign erbjuder även lättviktssignering, vilket innebär att man signerar utan stark autentisering. Light Signature fungerar internationellt, vilket innebär att vem som helst kan signera med det. 

Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.


När en inbjudan har skickats är det inte längre möjligt att lägga till undertecknare i efterhand. 

Om du vill inkludera en saknad underskrift i samma inbjudan kan du skapa en helt ny inbjudan eller ladda upp dokumentet och sedan samla in de saknade underskrifterna manuellt. Som ett sista alternativ kan du också skapa ett tilläggsprotokoll som hänvisar till originaldokumentet. 

Det går inte heller att ta bort undertecknare från en inbjudan när den väl har skickats. Men om alla andra har undertecknat inbjudan är dokumentet fortfarande fullt giltigt med dessa befintliga signaturer och du kan ladda ner dokumentet från Visma Sign-kontots dokumenter. Du kan sedan också avbryta inbjudan, vilket stänger alla öppna inbjudningslänkar.

Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.