TABLE OF CONTENTS

Varför fick jag en faktura för tjänsten Visma Sign?

Orderbekräftelsen finns i ditt Visma Sign-arkiv och skickas också till abonnentens e-postadress. Visma Sign är en mångsidig tjänst för elektroniska signaturer, för mer information besök https://vismasign.se/. Tjänstepaket finns tillgängliga för att passa företag i alla storlekar och paket kan faktureras årligen eller månadsvis. Det årliga paketet faktureras i början av licensperioden och det månatliga paketet faktureras månadsvis i efterskott. För SMS som skickas från tjänsten debiterar vi separat.

Varför fakturerar ni för underskrifter separat?

Om saldot för signaturpaketet överskrids mitt under licensperioden, fakturerar vi de överskjutande signaturerna separat månadsvis enligt det faktiska beloppet. Priset för signaturer som överskrider paketet kan kontrolleras i vår prislista för Basic-, Professional- och Business-paketet och för Enterprise-paketets kunder i deras avtal.

Varför fakturerar ni för SMS?

Med Visma Sign-tjänsten kan du skicka en inbjudan till underskrift via SMS. För SMS som skickas från tjänsten tillkommer en avgift på 2 kr (moms 0%) per styck.

Jag betalade räkningen två gånger, vad gör jag?

Överbetalningen på fakturan allokeras automatiskt till framtida Visma Sign tjänstefakturor. Detta leder inte till att du vidtar åtgärder.

Hur kontaktar jag Visma Signs faktureringsavdelning?

Hittade du inte svaret på din fråga? Du kan skicka ett e-postmeddelande till faktureringsteamet på invoicing.sign@visma.com, så hjälper vi dig gärna!

Min faktureringsadress har ändrats, vad ska jag göra?

Huvudanvändaren av tjänsten kan uppdatera alla företagsuppgifter, utom företags-ID, direkt i Visma Sign-kontoinställningarna. Detta är också ett bekvämt sätt att uppdatera faktureringsadressen, instruktioner finns här.

Mitt företag är på väg att gå samman, hur arbetar jag med ett Visma Sign-konto?

I så fall ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kommer att vägleda dig genom auktorisering och andra fusionsrelaterade steg för dina Visma Sign-konton. Det sammanslagna företagets konto med dess arkiv och användare kan överföras till det nya företaget och eventuella konton som blir överflödiga kan stängas.

Hur avbryter jag tjänsten Visma Sign?

Uppsägningstiden är en månad. Uppsägningstiden börjar löpa vid utgången av den kalendermånad under vilken uppsägningen skedde. Om du vill avsluta ditt företags Visma Sign-konto, vänligen skicka ett uppsägningsmeddelande till vårt kundtjänstteam genom att skicka ett e-postmeddelande till hjalp.sign@visma.com.

Observera att i enlighet med våra villkor återbetalas inte betalningar som görs i förskott. Om du vill säga upp den årliga licensen kan du göra det i förväg. Ange i så fall i ditt meddelande om du vill avsluta kontot omedelbart efter uppsägningstiden eller först vid utgången av den aktuella licensperioden. I det senare fallet kommer du fortfarande att kunna använda de signaturer som ingår i paketet under licensperioden.



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.