Lägga till en användare

Företagsadministratörer kan lägga till användare på företagskontot som kan skicka inbjudningar från företagskontot samt hantera och visa dokument. Användarens rättigheter beror på vilken användargrupp du lägger till användaren i. Så här gör du för att lägga till en ny användare:

  1. Gå till Inställningar på Visma Sign-kontot.
  2. Klicka sedan på knappen Användare och välj Lägg till ny användare i vyn.
  3. Lägg till användarens e-post och, om nödvändigt, telefonnummer. Ange också vilken användargrupp du vill lägga till användaren i.
  4. Nu är det klart! Användaren kommer nu att få en inbjudan att ansluta sig till företagskontot.

 

Alla nya användare måste autentisera sig starkt till tjänsten. Visma Sign stöder stark autentisering med hjälp av identifieringstjänster från Finland, Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. För närvarande kan användare som inte har en identifieringstjänst från något av de ovannämnda länderna inte läggas till som användare på Visma Sign-konton.

Ta bort en användare

När en användare lämnar företaget är det viktigt att administratörerna kommer ihåg att även ta bort användaren från företagets Visma Sign-konto. Att ta bort en användare görs på följande sätt:

  1. Gå till Inställningar på Visma Sign-kontot.
  2. Klicka sedan på knappen Användare .
  3. Klicka på knappen med tre punkter bredvid användaren och bekräfta borttagningen.


På så sätt förlorar personen omedelbart åtkomst till företagskontot. Inbjudningar som de skapat på företagskontot ligger kvar som vanligt, de försvinner inte med användaren. 


This article has been translated using an AI-based translation tool.


Nyckelord: lägga till en användare, ta bort åtkomsträttigheter, hur får jag tillgång till företagskonto




Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.