När du börjar använda Visma Sign i ditt organisationskonto rekommenderar vi att du först verifiera följande saker för att göra din start smidigare:

1. Skapa mappar

Börja med att skapa olika mappar i ditt organisationskonto. Du kommer att behöva dessa senare för att skapa användargrupper, som hjälper dig att förvalta användarnas tillstånd och synlighet på kontot. Du kan skapa mappar från Dokument > Mappar > Skapa ny mapp.

2. Lägg till användargrupper 

Lägg till olika användargrupper till kontot och ge varje grupp tillstånd till en eller flera mappar. Du kan skapa grupper från Inställningar > Användare > Lägg till en ny grupp. För varje grupp ställs åtkomst till specifika mappar och tillståndsnivå, såsom läsa-, förvalta- eller admin-tillstånd. På så sätt kan du begränsa gruppmedlemmarnas synlighet och användningsmöjligheter på ett kontrollerat sätt.

3. Lägg till användare

När grupperna har skapats, lägg till användare i organisationskontot. Kom ihåg att välja vilken grupp du vill placera dem i. Du kan lägga till nya användare från inställningar - användare - lägg till en ny användare. Det är värt att lägga till personer som användare som skickar inbjudningar från organisationskontot, hanterar dokumenten på organisationskontot eller signerar organisationens dokument.

Bekräftelsemeddelanden som gäller organisationskontoets dokument skickas till den e-postadress som är angiven i användarens profil på organisationskontot. Som standard är denna adress densamma som den e-postadress som används som användarnamn. Bekräftelsemeddelanden inkluderar aviseringar om att underskrifter har lagts till på de inbjudningar du skickat. Om du vill ändra e-postadressen kan du göra det med administratörsrättigheter under inställningar > användare. Om du inte har administratörsrättigheter, vänligen be kontoadministratören att göra ändringen åt dig.

4. Lägg till organisationens logotyp i kontoinformationen

Lägg till en logotyp på organisationskontot som visas i signeringsinbjudningar som skapas från kontot. Du kan lägga till logotypen från Inställningar > Organisationsinfo. Logotypen måste vara en JPG-, PNG- eller GIF-bildfil på högst en halv megabyte. 

5. Definiera tillåtna signeringsmetoder för inbjudningar från organisationskontot 

Välj vilka signeringsmetoder kontots användare kan skapa inbjudningar med: stark autentisering, lätt signatur eller båda. Gå till Inställningar > Organisationsinfo > Inbjudningsinställningar och ange de tillgängliga signeringsmetoderna samt deras standardval. 

Vad är skillnaden mellan stark autentisering och lätt signatur? Läs mer här.
Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.