Det bästa sättet att börja skapa ett formulär är att först spara formuläret med standardinställningar hela vägen till fliken Deployment. Det beror på att formuläret sparas först här, när du har flyttat till distributionssidan. När du sedan öppnar formuläret med hjälp av redigeringslänken kan du spara formuläret längst ner på sidan. 


Hur gör jag då?

1. Klicka på knappen Skapa onlineformulär

2. Gå igenom standardinställningarna fram till fliken Deployment och fyll bara i de obligatoriska fälten (Obs: fältet Company är det enda fältet som inte kan redigeras i efterhand, så var försiktig om du hanterar flera företagskonton)

3. När du befinner dig på fliken Setup är formulärbasen nu skapad och du kan stänga fliken

4. Öppna e-postmeddelandet och klicka på redigeringslänken i det meddelande du får

5. Börja nu bygga ditt formulär, kom alltid ihåg att spara formuläret längst ner på sidan! 


Onlineformuläret är byggt med hjälp av "dra och släpp"-redigeraren (Drag & Drop). Du behöver alltså inga kodningskunskaper eller tidigare erfarenhet av att skapa webbformulär. Använd dra-och-släpp-tekniken för att välja de datafält du vill lägga till i formuläret från vänster sida och redigera dem som du vill. 


Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.




Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.