Om signaturen eller autentiseringen misslyckas brukar det oftast hjälpa att rensa webbläsarens cache eller alternativt prova en annan webbläsare. Visma Sign fungerar generellt med alla större webbläsare, men ibland kan inställningar i webbläsaren orsaka problem med signeringen. Kontrollera också att den webbläsare du använder har uppdaterats till den senaste versionen.

Problem med underskrift av Visma Sign-formulär

Om du är på väg att signera ett onlineformulär som implementerats via Visma Sign, men av en eller annan anledning misslyckas med signeringen, vänligen kontrollera följande punkter:

  • de e-postadresser som du anger i formuläret är korrekt stavade
  • det personnummer som du anger i fältet för personnummer i formuläret motsvarar det personnummer som returneras från autentiseringskanalen
  • formulärfönstret ska inte stängas förrän autentiseringen har slutförts på en annan flik
  • om bilagor läggs till i formuläret kan bilagorna vara i ett format som Visma Sign inte kan hantera, i vilket fall det hjälper att återskapa bilagorna i pdf-format med hjälp av instruktionerna nedan:
    1. Öppna filen i en webbläsare
    2. Klicka på alternativet Skriv ut i din webbläsare
    3. Välj alternativet "spara som pdf" i skrivarmenyn och spara den nya filen
    4. Bifoga den sparade filen till formuläret


Nyckelord: Jag kan inte signera, signering misslyckas, signeringen misslyckas, kunden kan inte signera inbjudan, signaturen misslyckas


This article has been translated using an AI-based translation tool.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.