Om signaturen misslyckas brukar det hjälpa att rensa webbläsarens cache eller alternativt prova en annan webbläsare. Visma Sign fungerar generellt med alla större webbläsare, men ibland kan inställningar i webbläsaren orsaka problem med signaturen. Kontrollera också att den webbläsare du använder har uppdaterats till den senaste versionen.


Problem med underskrift av Visma Sign-formulär

Om du är på väg att signera ett onlineformulär som implementerats via Visma Sign, men av en eller annan anledning misslyckas med signaturen, vänligen kontrollera följande punkter:

- de e-postadresser som du anger i formuläret är korrekt stavade

- det personnummer som du anger i fältet för personnummer i formuläret motsvarar det personnummer som returneras från autentiseringskanalen

- formulärfönstret ska inte stängas förrän autentiseringen har slutförts på en annan flik

- om bilagor läggs till i formuläret kan bilagorna vara i ett format som Visma Sign inte kan hantera, i vilket fall det hjälper att återskapa bilagorna i pdf-format med hjälp av instruktionerna nedan:

                    1. Öppna filen i en webbläsare

                    2. Klicka på alternativet Skriv ut i din webbläsare

                    3. Välj alternativet "spara som pdf" i skrivarmenyn och spara den nya filen

                    4. Bifoga den sparade filen till formuläret


Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.




Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.