Inbjudningens signatur misslyckas

Om signaturen av inbjudningen misslyckas brukar det oftast hjälpa att rensa webbläsarens cache eller alternativt prova en annan webbläsare. Visma Sign fungerar generellt med alla större webbläsare, men ibland kan inställningar i webbläsaren orsaka problem med signeringen. Kontrollera också att den webbläsare du använder har uppdaterats till den senaste versionen.

Ibland kan även vissa inställningar på enheten störa signaturprocessen, så vi rekommenderar att du provar att signera med en annan enhet.

Visma sign-formulärs signatur misslyckas

Om det uppstår problem vid stark autentisering för att signera Visma Sign-formuläret, kontrollera först att de e-postadresser du anger i formuläret är korrekt stavade. Kontrollera också att det personnummer du anger i formuläret motsvarar det personnummer som returneras från autentiseringskanalen, till exempel via bankkoder.

Observera att formulärfönstret eller fliken måste hållas öppen under hela autentiseringsprocessen – stäng det inte förrän autentiseringen på en annan flik har slutförts.

Om bilagor som läggs till i formuläret inte är i ett format som stöds, kan Visma Sign eventuellt inte hantera dem. I sådana fall kan bilagorna sparas om i PDF-format på följande sätt:

  • Öppna dokumentet i en webbläsare
  • Klicka på alternativet Skriv ut i webbläsaren
  • Välj alternativet "spara som pdf" i skrivarmenyn och spara den nya filen
  • Bifoga den sparade filen till formuläret

Nyckelord: Jag kan inte signera, signering misslyckas, signeringen misslyckas, kunden kan inte signera inbjudan, signaturen misslyckas, provat med flera webbläsare, signaturen misslyckas

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.