Om signaturen misslyckas brukar det hjälpa att rensa webbläsarens cache eller alternativt prova en annan webbläsare. Visma Sign fungerar generellt med alla större webbläsare, men ibland kan inställningar i webbläsaren orsaka problem med signaturen. Kontrollera också att den webbläsare du använder har uppdaterats till den senaste versionen.
Problem med underskrift av Visma Sign-formulär
Om du är på väg att signera ett onlineformulär som implementerats via Visma Sign, men av en eller annan anledning misslyckas med signaturen, vänligen kontrollera följande punkter:
- de e-postadresser som du anger i formuläret är korrekt stavade
- det personnummer som du anger i fältet för personnummer i formuläret motsvarar det personnummer som returneras från autentiseringskanalen
- formulärfönstret ska inte stängas förrän autentiseringen har slutförts på en annan flik
- om bilagor läggs till i formuläret kan bilagorna vara i ett format som Visma Sign inte kan hantera, i vilket fall det hjälper att återskapa bilagorna i pdf-format med hjälp av instruktionerna nedan:
1. Öppna filen i en webbläsare
2. Klicka på alternativet Skriv ut i din webbläsare
3. Välj alternativet "spara som pdf" i skrivarmenyn och spara den nya filen
4. Bifoga den sparade filen till formuläret
Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback