- Varför fick jag en faktura för tjänsten Visma Sign?
- Varför fakturerar ni för underskrifter separat?
- Jag betalade räkningen två gånger, vad gör jag?
- Hur kontaktar jag Visma Signs faktureringsavdelning?
- Min faktureringsadress har ändrats, vad ska jag göra?
- Mitt företag är på väg att gå samman, hur arbetar jag med ett Visma Sign-konto?
- Hur avbryter jag tjänsten Visma Sign?
- Stämmer momsen på min faktura?
Varför fick jag en faktura för tjänsten Visma Sign?
Orderbekräftelsen finns i ditt Visma Sign-arkiv och skickas också till abonnentens e-postadress. Visma Sign är en mångsidig tjänst för elektroniska signaturer, för mer information besök https://vismasign.se/. Tjänstepaket finns tillgängliga för att passa företag i alla storlekar och paket kan faktureras årligen eller månadsvis. Det årliga paketet faktureras i början av licensperioden och det månatliga paketet faktureras månadsvis i efterskott. För SMS som skickas från tjänsten debiterar vi separat.
Varför fakturerar ni för underskrifter separat?
Om saldot för signaturpaketet överskrids mitt under licensperioden, fakturerar vi de överskjutande signaturerna separat månadsvis enligt det faktiska beloppet. Priset för signaturer som överskrider paketet kan kontrolleras i vår prislista för Basic-, Professional- och Business-paketet och för Enterprise-paketets kunder i deras avtal.
Varför fakturerar ni för SMS?
Med Visma Sign-tjänsten kan du skicka en inbjudan till underskrift via SMS. För SMS som skickas från tjänsten tillkommer en avgift på 2 kr (moms 0%) per styck.
Jag betalade räkningen två gånger, vad gör jag?
Överbetalningen på fakturan allokeras automatiskt till framtida Visma Sign tjänstefakturor. Detta leder inte till att du vidtar åtgärder.
Hur kontaktar jag Visma Signs faktureringsavdelning?
Hittade du inte svaret på din fråga? Du kan skicka ett e-postmeddelande till faktureringsteamet på [email protected], så hjälper vi dig gärna!
Min faktureringsadress har ändrats, vad ska jag göra?
Huvudanvändaren av tjänsten kan uppdatera alla företagsuppgifter, utom företags-ID, direkt i Visma Sign-kontoinställningarna. Detta är också ett bekvämt sätt att uppdatera faktureringsadressen, instruktioner finns här.
Mitt företag är på väg att gå samman, hur arbetar jag med ett Visma Sign-konto?
I så fall ber vi dig kontakta vår kundtjänst som kommer att vägleda dig genom auktorisering och andra fusionsrelaterade steg för dina Visma Sign-konton. Det sammanslagna företagets konto med dess arkiv och användare kan överföras till det nya företaget och eventuella konton som blir överflödiga kan stängas.
Hur avbryter jag tjänsten Visma Sign?
Uppsägningstiden är en månad. Uppsägningstiden börjar löpa vid utgången av den kalendermånad under vilken uppsägningen skedde. Om du vill avsluta ditt företags Visma Sign-konto, vänligen skicka ett uppsägningsmeddelande till vårt kundtjänstteam genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected].
Observera att i enlighet med våra villkor återbetalas inte betalningar som görs i förskott. Om du vill säga upp den årliga licensen kan du göra det i förväg. Ange i så fall i ditt meddelande om du vill avsluta kontot omedelbart efter uppsägningstiden eller först vid utgången av den aktuella licensperioden. I det senare fallet kommer du fortfarande att kunna använda de signaturer som ingår i paketet under licensperioden.
Stämmer momsen på min faktura?
När en näringsidkare säljer en tjänst till en annan näringsidkare inom EU, sker beskattningen av tjänsten i köparens etableringsland. Detta innebär att moms på den sålda tjänsten betalas i det land där köparen har sitt fasta driftställe eller huvudkontor.
Fakturorna belastas med köparens landspecifika mervärdesskatt om köparen inte är registrerad för moms i sitt hemland. I sådana fall finns texten “Customer not registered for VAT in home country” på fakturorna och fakturan innehåller destinationslandets momssats.
Vi kontrollerar uppgifterna i Europeiska kommissionens VIES-register på https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation
Omvänd skattskyldighet:
Enligt systemet för omvänd skattskyldighet är köparen ansvarig för betalningen av mervärdesskatten på tjänsten. I dessa fall lägger säljaren inte till moms på fakturan, utan köparen ser till att momsen betalas till skattemyndigheterna i sitt eget land.
På fakturan står texten “Reverse charge VAT directive art 44” och momssatsen är 0%.
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback