Inloggning på Visma Sign med Visma Connect kräver användning av tvåfaktorsautentisering (2FA) för att öka säkerheten. Om du ännu inte har aktiverat 2FA kommer du att uppmanas att slutföra installationsprocessen när du loggar in på Visma Sign med Visma Connect för första gången.
1. Installationsprocessen för Visma Connect 2FA kräver användning av en autentiseringsapp. Visma Connect föreslår appen Google Authenticator och tillhandahåller nedladdningslänkar för den, men du kan även använda appar som Microsoft Authenticator.
2. Anslut kontot:
- Installera den app du valt på din telefon.
- Lägg till Visma Connect i appen genom att antingen skanna QR-koden som visas på skärmen eller genom att manuellt ange koden som visas i vyn.
3. Ange verifieringskoden (den 6-siffriga koden) från autentiseringsappen i det avsedda fältet i nästa webbläsarvy.
4. Du kan välja att ange ditt telefonnummer för att ta emot 2FA-bekräftelsekoder via SMS. Om du väljer att göra det måste du i nästa vy ange verifieringskoden som du fick via SMS i det avsedda fältet.
5. Tvåfaktorsautentiseringen kommer sedan att tillhandahålla återställningskoder. Du bör spara dessa koder på ett säkert ställe, till exempel på din egen dator eller genom att skriva ut dem. Du behöver dessa återställningskoder i situationer där autentiseringsappen inte är tillgänglig och alternativet med SMS inte fungerar.
Du har nu slutfört installationen av 2FA och är inloggad på Visma Sign.
Framöver kan du logga in i Visma Sign med hjälp av följande instruktion: "Logga in på Visma Sign med ditt Visma Connect-konto"
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback