Visma Sign fungerar på så sätt att varje användare kan ha endast en användarnamn till tjänsten, och alla företagskonton samt personliga konton hanteras med samma inloggningsuppgifter. Det finns inga separata inloggningsuppgifter för företagskonton, utan dessa nås via de personliga inloggningsuppgifterna om användaren har de nödvändiga rättigheterna.

I det övre högra hörnet på Visma sign konto finns en rollmeny där du kan växla mellan olika konton. Även om du hanterar alla med samma användarnamn, är varje organisations konto och ditt personliga konto helt separata från varandra.

Om du inte ser det företagskonto du söker i rollmenyn, be admin för företagskontot att lägga till dig som användare. Admin kan lägga till användare i företagskontot via Inställningar > Användare > + Lägg till en ny användare.

Om du registrerar dig på nytt och anger en annan email i dina uppgifter, kommer ditt användarnamn att ändras, men du kommer att vara inloggad på samma konto som tidigare. Det användarnamn du senast använde under registreringsfasen kommer att förbli giltigt.

Varför hamnar jag på mitt personliga konto efter inloggning och ser inte organisationens information?

I Visma sign skapas inga separata inloggningsuppgifter för företagskonton, utan dessa nås via de personliga inloggningsuppgifterna. Användaren har tillgång till företagskontot endast om han eller hon har beviljats rättigheter till det. Om du avser att använda företagskontot, kontrollera i rollmenyn i det övre högra hörnet att du har valt rätt vy.

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.