En persons namn kommer alltid in i Visma Sign direkt från autentiseringskanalen i det format som visas högst upp. Först rekommenderar jag att du kontrollerar att ditt nya namn redan har uppdaterats i din autentiseringskanal (bank eller teleoperatör).

När namnet är korrekt i autentiseringskanalen kommer det att uppdateras i Visma Sign när du loggar in igen via registrering. Du ska alltså gå in på https://sign.visma.net/fi/register, registrera dig igen som privatperson och sedan logga in. Tjänsten kommer att komma ihåg dina inloggningsuppgifter och även koppla dig till ett eventuellt företagskonto. Eventuella gamla inställningar, rättigheter och dokument kommer inte att gå förlorade.

Eftersom registreringen sker genom autentisering kan du inte ha två användare med samma autentisering. Därför kan registreringen göras om och tjänsten kommer att känna igen den gamla användaren. På detta sätt kommer Visma Sign också att hämta ditt namn från autentiseringskanalen och det kommer att uppdateras i ditt Visma Sign-konto.


Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.