En persons namn kommer in i Visma Sign från autentiseringskanalen i det format som det visas där när personen registrerar sig för tjänsten. Observera att förnamn, mellannamn eller efternamn inte kan ändras direkt från Visma Sign-tjänsten. När du signerar med stark signatur hämtas namnet alltid via den starka autentiseringskanalen. 

Om ditt namn har ändrats och du vill uppdatera det på ditt Visma Sign-konto, gör följande:

1. Se först till att ditt nya namn har uppdaterats i din autentiseringskanal. Observera att i vissa kanaler (t.ex. banker) kan namnändringar uppdateras inom ett par veckor.

2. Registrera dig igen för Visma Sign-tjänsten. När ditt namn är korrekt i autentiseringskanalen, registrera dig igen för Visma Sign via våra registreringssidor genom att fylla i dina uppgifter på vanligt sätt.

3. Efter registreringen, logga in på Visma Sign. Tjänsten kommer automatiskt att koppla de nya uppgifterna till ditt gamla konto, inklusive eventuella företagskonton, inställningar, rättigheter och dokument.

Eftersom registreringen sker genom stark autentisering kan det inte finnas två användare med samma autentisering i tjänsten. Därför kan registreringen göras om och tjänsten kommer att känna igen den gamla användaren. På detta sätt kommer Visma Sign också att hämta ditt namn från autentiseringskanalen och det kommer att uppdateras på ditt Visma Sign-konto.

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.


Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.