Lär dig hur du kan skicka inbjudningar effektivt
Bekanta dig med instruktioner för att skicka signaturinbjudningar
Administratörens instruktioner hittar du här.
Förutom skriftliga instruktioner hittar du omfattande instruktionsvideor på våra support sidor.
När en inbjudan har skickats är det inte längre möjligt att lägga till undertecknare i efterhand.
Om du vill inkludera en saknad underskrift i samma inbjudan kan du skapa en helt ny inbjudan eller ladda upp dokumentet och sedan samla in de saknade underskrifterna manuellt. Som ett sista alternativ kan du också skapa ett tilläggsprotokoll som hänvisar till originaldokumentet.
Det går inte heller att ta bort undertecknare från en inbjudan när den väl har skickats. Men om alla andra har undertecknat inbjudan är dokumentet fortfarande fullt giltigt med dessa befintliga signaturer och du kan ladda ner dokumentet från Visma Sign-kontots dokumenter. Du kan sedan också avbryta inbjudan, vilket stänger alla öppna inbjudningslänkar.
Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
När du har skickat en inbjudan sparas den omedelbart i dokument för det avsändande kontot. I dokumenten visas alltid alla dokument, oavsett status.
Dessutom kan du hitta ett nytt dokument i vyn för öppna inbjudningar, som visar alla väntande dokument i signaturcykeln som saknar minst en signatur. Inga andra dokument visas här.
Om du har signerat ett dokument med Visma Signs starka autentisering sparas dokumentet som standard i ditt personliga arkiv, som du kan komma åt genom att registrera dig med Visma Sign som en individ på https://sign.visma.net/fi/register.
Om det går mer än 30 dagar mellan registrering och underskrift raderas dokumentet automatiskt från det personliga dokumenter. I detta fall rekommenderar vi att du kontaktar avsändaren av inbjudan. Dokumentet kan också begäras ut från avsändaren om det har signerats utan stark autentisering.
Om du både har skickat och signerat dokumentet själv, kommer dokumentet i detta fall endast att finnas i företagets dokumenter.
För mer detaljerade instruktioner, se mappen ”Hantering av skickade inbjudningar”.
Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
Då det gäller elektroniska signaturer innebär stark autentisering att identifiera undertecknaren på fler än ett sätt. I det här fallet identifierar undertecknaren sig till exempel med BankID
En signering utan stark autentisering saknar verifiering och görs genom att rita signaturen med antingen ett finger eller en mus på skärmen.
Digital signatur är ett fullt juridiskt bindande och säkert sätt att signera dokument. Den digitala signaturens bindande kraft tillhandahålls av EU-lagstiftningen. Digitala signaturer är ännu säkrare och tillförlitligare än traditionella signaturer eftersom integriteten och originaliteten hos varje dokument kan bekräftas.
Du kan registrera ett nytt företag till Visma Sign, kan du göra det genom länken https://sign.visma.net/sv/register/ . I de egna uppgifterna kan du fylla i samma information som tidigare, när du efter det väljer Jag vill också registrera ett företag / en förening i tjänsten, öppnas alla fält som skall ifyllas för företagets uppgifter.
När du tillslut autentiserar dig med BankID, känner Visma Sign igen dig och kopplar ditt existerande konto till det nya företagskontot.