This article is not available in Swedish, view it in Finnish
Sök i instruktionerna

Visma Sign stödtjänsten

Stöd för Visma Sign använding!

På dessa supportsidor hittar du instruktioner, utbildningsvideor och tips för användning av Visma Sign

Vi rekommenderar

Utforska effektivt skickande av inbjudningar, instruktioner för signaturprocessen samt vägledning för huvudanvändare inom Visma Sign

Aktuellainstruktions

Instruktionsvideor

Lär dig att använda Visma Sign med våra instruktionsvideor

Förutom skriftliga instruktioner hittar du omfattande instruktionsvideor på våra support sidor.

Kolla in instruktionsvideorna (in English) →

Vanliga frågor

Hitta svar på de vanligaste frågorna

Visma Sign är en lösning för elektronisk signering som betjänar både företag och privatpersoner. 

Den möjliggör smidig hantering av ditt företags avtalsprocess med ett enda verktyg. Du kan enkelt skicka, signera, lagra, söka och förnya avtal. Användningen av Visma Sign är säker, och det hjälper dig att effektivisera avtalshanteringen i alla skeden. 

Du kan läsa mer om vår tjänst på vår webbplats, och detaljerade användarguider finns tillgängliga på våra supportsidor för att hjälpa dig att komma igång med tjänsten. 

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.

Nyckelord: vad är Visma Sign, vad är Visma Sing, Visma Sign mer information

I Visma Sign tjänsten ingår kostnadsfria webblanketter som signeras digitalt. Företag som använder Visma Sign kan fritt bygga upp lämpliga blanketter i Visma Sign tjänsten.

I de flesta fall beror misslyckandet med att signera på webbläsarens cookies eller funktioner. 

Om signeringen misslyckas rekommenderar vi att du först rensar cookies och sidhistorik i den webbläsare du använder, eller att du provar en annan webbläsare helt och hållet. I de flesta fall kommer problemet att lösas genom att du byter webbläsare. 

Om det inte hjälper att byta webbläsare kan du kontakta vårt supportteam så tar vi reda på om det är ett problem som är specifikt för det här evenemanget. I så fall kan du också skicka oss länken till den inbjudan du fick.

Vi kommer att informera dig om eventuella störningar i Community: https://support.vismasign.fi/fi/support/discussions.

Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.

Om du har undertecknat i Visma Sign med stark autentisering i rollen som privatperson efter den 25.4., kommer ett nedladdningslänk till dokumentet att skickas till din email, genom vilken du kan ladda ned dokumentet till dig själv. Underteckning som privatperson sker om du har valt rollen "Jag representerar mig själv" vid underteckningsfasen.

Före 25.4.2025 undertecknade dokument som privatperson eller med valet "Annan organisation" sparades i undertecknarens personliga Visma sign konto efter att användaren registrerat sig. Dokument som undertecknats som privatperson sparas i 12 månader och dokument som undertecknats med valet "Annan organisation" sparas i 3 månader från den senaste underteckningen.


Dokument som sparats på det personliga Visma sign konto, som har undertecknats under rollen jag representerar mig själv eller annan organisation, sparas i tjänsten efter att användaren registrerat sig under en begränsad tid. Dokument som undertecknats som privatperson på det personliga kontot sparas för närvarande i 12 månader från den senaste underteckningen av dokumentet. Dokument som undertecknats med valet annan organisation på det personliga kontot sparas för närvarande i 3 månader från den senaste underteckningen av dokumentet.

Du kan enkelt registrera dig i Visma sign tjänsten via vår registreringssida

Hur laddar jag ned dokumentet?

Du laddar ned dokumentet via nedladdningslänken som skickats till din email. Om dokumentet är äldre än 25.4.2025, hittar du dokumentet i Dokument -vyn på det personliga kontot. Om du också är användare av organisationen, kan du byta vy till det privata kontot via rollmenyn i det övre högra hörnet. När du klickar på de tre punkterna vid det önskade dokumentet, kan du ladda ned dokumentet i pdf-format till din enhet från vyn.

Varför hittar jag inte dokumentet, även om jag har undertecknat som privatperson? 

  • Undertecknaren av inbjudningen har själv skickat inbjudningen via organisationens konto.
  • Inbjudan skickas via en annan applikation som är konfigurerad att inte skicka en nedladdningslänk eller spara dokumentet på ett privat konto.
  • Inbjudningen har undertecknats utan signering utan stark autentisering. 
  • Det har gått mer än 12 månader sedan den senaste underteckningen av inbjudningen.


Har du undertecknat dokumentet som representant för organisationen? Se instruktioner: Var hittar jag dokumentet jag har undertecknat som representant för organisationen?

Nyckelord: hyresavtal, mitt hyresavtal, anställningsavtal, mitt anställningsavtal, jag har undertecknat anställningsavtalet, jag behöver dokumentet jag har undertecknat, jag hittar inte dokumentet jag har undertecknat, jag hittar inte anställningsavtalet jag har undertecknat, jag hittar inte undertecknade dokument, var får man anställningsavtalet

Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg. Innehållet eller formuleringen i dessa instruktioner kan avvika från dem i andra instruktioner eller i programvaran.

Visma Signs starka autentisering stöder för närvarande fem länder - Finland, Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Varje land har sina egna autentiseringsmetoder och om undertecknaren har någon av de tillåtna metoderna kan de signera med stark autentisering. 

Visma Sign erbjuder även lättviktssignering, vilket innebär att man signerar utan stark autentisering. Light Signature fungerar internationellt, vilket innebär att vem som helst kan signera med det. 

Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.