Lär dig hur du kan skicka inbjudningar effektivt
Bekanta dig med instruktioner för att skicka signaturinbjudningar
Administratörens instruktioner hittar du här.
Förutom skriftliga instruktioner hittar du omfattande instruktionsvideor på våra support sidor.
I de flesta fall beror misslyckandet med att signera på webbläsarens cookies eller funktioner.
Om signeringen misslyckas rekommenderar vi att du först rensar cookies och sidhistorik i den webbläsare du använder, eller att du provar en annan webbläsare helt och hållet. I de flesta fall kommer problemet att lösas genom att du byter webbläsare.
Om det inte hjälper att byta webbläsare kan du kontakta vårt supportteam så tar vi reda på om det är ett problem som är specifikt för det här evenemanget. I så fall kan du också skicka oss länken till den inbjudan du fick.
Vi kommer att informera dig om eventuella störningar i Community: https://support.vismasign.fi/fi/support/discussions.
Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
Om du har signerat ett dokument i Visma Sign med stark autentisering och använt rollen ”Jag representerar mig själv” under signeringsfasen, kommer dokumentet att sparas på ditt personliga Visma Sign-konto. Om du ännu inte har inloggningsuppgifter för Visma Sign och registrerar dig inom 30 dagar efter undertecknandet, kommer dokumentet att finnas tillgängligt på ditt konto. Om du registrerar dig efter 30 dagar kommer dokumentet inte att finnas på ditt personliga konto.
Dokument som sparats på personliga Visma Sign-konton och som signerats under rollen jag representerar mig själv eller annan organisation, lagras i tjänsten under en begränsad tid efter att användaren registrerat sig. För närvarande lagras dokument som signerats som privatperson på det personliga kontot i 12 månader från den sista underskriften på dokumentet. Dokument som signerats med valet annan organisation på det personliga kontot lagras för närvarande i 3 månader från den sista underskriften på dokumentet.
Du kan enkelt registrera dig för Visma Sign-tjänsten via vår registreringssida.
Hur laddar jag ner dokumentet?
Du hittar dokumenten på ditt personliga konto i Dokument-vyn efter inloggning. Om du också är företagsanvändare kan du byta till privatkontovyn via rollmenyn i det övre högra hörnet. När du klickar på det önskade dokumentet hittar du knappen Ladda ner i nästa vy, där du kan ladda ner dokumentet i pdf-format till din enhet.
Varför kan jag inte hitta dokumentet trots att jag undertecknat det som privatperson?
Skrev du under dokumentet som en representant för företaget? Se guiden: Var hittar jag dokumentet som jag undertecknade som representant för ett företag?
Nyckelord: hyresavtal, mitt hyresavtal, anställningsavtal, mitt anställningsavtal, jag har signerat ett anställningsavtal, jag behöver det signerade dokumentet, jag hittar inte det signerade dokumentet, jag hittar inte mitt signerade anställningsavtal, jag hittar inte signerade dokument, var får man anställningsavtalet
När du har skickat en inbjudan sparas den omedelbart i dokument för det avsändande kontot. I dokumenten visas alltid alla dokument, oavsett status.
Dessutom kan du hitta ett nytt dokument i vyn för öppna inbjudningar, som visar alla väntande dokument i signaturcykeln som saknar minst en signatur. Inga andra dokument visas här.
Om du har signerat ett dokument med Visma Signs starka autentisering sparas dokumentet som standard i ditt personliga arkiv, som du kan komma åt genom att registrera dig med Visma Sign som en individ på https://sign.visma.net/fi/register.
Om det går mer än 30 dagar mellan registrering och underskrift raderas dokumentet automatiskt från det personliga dokumenter. I detta fall rekommenderar vi att du kontaktar avsändaren av inbjudan. Dokumentet kan också begäras ut från avsändaren om det har signerats utan stark autentisering.
Om du både har skickat och signerat dokumentet själv, kommer dokumentet i detta fall endast att finnas i företagets dokumenter.
För mer detaljerade instruktioner, se mappen ”Hantering av skickade inbjudningar”.
Denna artikel har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
Visma Signs starka autentisering stöder för närvarande fem länder - Finland, Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Varje land har sina egna autentiseringsmetoder och om undertecknaren har någon av de tillåtna metoderna kan de signera med stark autentisering.
Visma Sign erbjuder även lättviktssignering, vilket innebär att man signerar utan stark autentisering. Light Signature fungerar internationellt, vilket innebär att vem som helst kan signera med det.
Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.
När en inbjudan har skickats är det inte längre möjligt att lägga till undertecknare i efterhand.
Om du vill inkludera en saknad underskrift i samma inbjudan kan du skapa en helt ny inbjudan eller ladda upp dokumentet och sedan samla in de saknade underskrifterna manuellt. Som ett sista alternativ kan du också skapa ett tilläggsprotokoll som hänvisar till originaldokumentet.
Det går inte heller att ta bort undertecknare från en inbjudan när den väl har skickats. Men om alla andra har undertecknat inbjudan är dokumentet fortfarande fullt giltigt med dessa befintliga signaturer och du kan ladda ner dokumentet från Visma Sign-kontots dokumenter. Du kan sedan också avbryta inbjudan, vilket stänger alla öppna inbjudningslänkar.
Den här artikeln har översatts med hjälp av ett AI-baserat översättningsverktyg.