Kaikki Visma Sign -palvelun kautta allekirjoitetut asiakirjat tallentuvat toistaiseksi Asiakirjat-osioon, joka toimii asiakirjojen arkistona. Mikäli allekirjoitat yksityishenkilönä asiakirjan, löydät sen asiakirjoistasi vain jos rekisteröidyt palveluun 30 päivän kuluessa allekirjoittamisesta.
Haluttaessa asiakirjan sisältö voidaan poistaa palvelusta, mutta allekirjoitusten juridisen sitovuuden edellyttämät tiiviste- ja lokitiedot tallennetaan pysyvästi.

Kevyellä allekirjoituksella tehdyt dokumentit eivät tallennu allekirjoittajan henkilökohtaisiin asiakirjoihin, mutta ne tallentuvat kutsun luojan asiakirjoihin aivan samalla tavalla kuin vahvalla tunnistuksella allekirjoitetut asiakirjatkin. 

Asiakirjat on järjestetty päätasoon omiin asiakirjoihin ja sen alla oleviin kansioihin. Kaikki kansiot ovat suoraan päätason alla, eli kansion sisälle ei voi perustaa uusia kansioita.

Asiakirjoissa voit tehdä seuraavia asioita:

1. Jos olet pääkäyttäjä, voit lisätä uusia kansioita uusi kansio -painikkeella.

2. Voit tarkastella asiakirjojen tilaa. Asiakirjasta näkyy nimi (kutsuttaessa annettu, ei tiedostonimi), tila, saatujen ja pyydettyjen allekirjoitusten määrä ja kutsujen lähettämisen päivämäärä.

3. Voit käsitellä asiakirjaa rivin lopussa olevasta toimintopainikkeesta.

4. Voit suodattaa näkyviin vain halutut asiakirjat. Huomioithan, että suodatus näyttää vain valitussa kansiossa olevat asiakirjat, ei koko arkiston sisältöä.

5. Voit ladata asiakirjan omalle koneellesi PDF-tiedostona valitsemalla asiakirjarivin oikeasta reunasta toimintopainikkeen.

6. Voit lähettää muistutuksen kutsutulle.

7. Voit poistaa tai peruuttaa asiakirjoja.

Miksi en löydä asiakirjoja / kutsuja / dokumentteja palvelusta?

Tässä tapauksessa kannattaa ensin kirjautua uudelleen sisään ja tarkistaa, näkyykö asiakirja. Varmista myös, että olet valinnut oikean organisaation ylävalikosta, jos sinulla on oikeudet useampaan organisaatioon. On myös mahdollista, että joku pääkäyttäjistä on poistanut asiakirjoja tai tehnyt muutoksia käyttöoikeuksiin, jolloin kansioiden näkymä voi olla erilainen. Mikäli asiakirja ei löydy, pyydä pääkäyttäjää tarkistamaan, löytyykö se hänellä yritystilin arkistosta. 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.