Yrityksen tilillä käyttäjien oikeuksia hallitaan käyttäjäryhmien avulla. Pääkäyttäjä voi luoda käyttäjäryhmiä ja määrittää niille käyttöoikeudet yhteen tai useampaan kansioon.
Käyttäjäryhmiä luodaan kohdassa Asetukset > Käyttäjät > Käyttäjäryhmät > Lisää uusi ryhmä. Jos kansiota, johon käyttäjäryhmälle pitäisi myöntää oikeus, ei ole vielä luotu, se täytyy ensin luoda kohdassa Asiakirjat > Kansiot > Luo uusi kansio. Käyttäjäryhmät -kohdasta voi myös muokata olemassa olevien käyttäjäryhmien oikeuksia.
Olemassa olevan käyttäjän lisääminen käyttäjäryhmään:
- Siirry kohtaan "Asetukset" > "Käyttäjät"
- Klikkaa käyttäjän vasemmalla puolella "Päivitä käyttäjän tiedot"
- Aseta käyttäjälle haluttu käyttäjäryhmä
Uuden käyttäjän lisääminen käyttäjäryhmään:
- Uudelle käyttäjälle voidaan määrittää käyttäjäryhmä jo kutsuvaiheessa, kun hänelle lähetetään kutsu yrityksen tilille.
Pääkäyttäjäryhmä näkee aina kaikki kansiot ja yrityksen asetukset.
Käyttäjät, jotka lisätään ryhmään, saavat automaattisesti pääsyn vain niihin kansioihin, joihin kyseisellä ryhmällä on oikeudet.
Tarvittaessa voit luoda oman käyttäjäryhmän jokaiselle käyttäjälle, jotta he eivät näe toistensa kansioita.
Suosittelemme nimeämään ryhmät siten, että ne on helppo erottaa toisistaan.
Avainsanat: Olen luonut käyttäjäryhmän, jolle pitäisi lisätä jo olemassa olevia käyttäjiä. Miten toimin?
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback