Jos kohtaat ongelmia asiakirjan luonnissa eikä kutsujen lähettäminen onnistu, niin tämä voi johtua muutamasta syystä.
Tyypillisesti selaimen välimuistin tyhjentäminen tai toisella selaimella kokeileminen ratkaisee ongelman. Visma Sign toimii yleisimmillä selaimilla, mutta joskus selainasetukset voivat häiritä asiakirjan luontia. Varmistathan myös, että selaimesi on päivitetty uusimpaan versioon.
Kokeilethan myös toista laitetta, jos ongelma jatkuu – joskus laiteasetukset voivat vaikuttaa asiakirjan luontiin.
Jos selain- ja laiteasiat ovat kunnossa, kannattaa seuraavaksi tarkistaa asiakirjaan ladattujen tiedostojen kokoa. Pdf-tiedostojen yhteiskoko voi olla enintään 15 megatavua ja voit lisätä maksimissaan 10 tiedostoa yhdelle kutsulle. Tiedostojen sivumäärä voi olla yhteensä maksimissaan 350 sivua.
Lisättävässä tiedostossa voi myös olla joitain sellaisia elementtejä, jota Visma Sign ei voi käsitellä. Tällaisia voivat olla esimerkiksi avoimet tekstikentät.
Tällöin suosittelemme luomaan tiedoston uudestaan pdf-muotoon seuraavilla ohjeilla:
- Avaa tiedosto jonkin selaimen esikatselulla.
- Klikkaa “Tulosta” -vaihtoehtoa.
- Tulostinvalikosta valitse "Save as pdf" -vaihtoehto ja tallenna tästä uusi tiedosto.
- Lisää uudelleen tallennettu tiedosto kutsulle.
Tällä tavalla tallennus yksinkertaistaa tiedostoa teknisesti, jonka jälkeen tiedoston lisääminen kutsulle pitäisi onnistua normaalisti.
Jos mikään edellä mainituista ei auta, kannattaa tarkistaa ajantasaiset tiedot huoltokatkoista ja häiriötilanteista Tärkeät tiedotteet -kohdasta.
Avainsanat: kutsun lähettäminen epäonnistuu, kutsu ei lähde eteenpäin, miksei visma lähetä kutsuja?, kutsu ei lähde, asiakirjan luonnissa tapahtui virhe, allekirjoituskutsu ei lähde, asiakirjan luominen epäonnistuu
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback