Företagets inställningar kan ändras med admin-rättigheter. Inställningssidan är indelad i fyra delar: Organisationsinfo, användare, inbjudningar, integrationer och transaktionshistorik. Nedan följer en kort beskrivning av vilka inställningar du kan redigera på varje flik.

 

Organisationsinfo


I denna flik ser du längst upp allmän företagsinfo, som till exempel företagets namn, adress och e-faktureringsadress samt operatörsinformation. Du kan ändra företagets typfärg under menyfärg. Färgen är synlig t.ex. i sidans övre balk i signeringsskedet. Ange färgen i RGB-format. För att hitta rätt färgkod kan du se instruktioner till exempel på: https://www.w3schools.com/colors/colors_picker.asp


I företagets grundinställningar kan du också ladda ner en logotyp för företaget genom att klicka på rutan skapad för logotypen. Logotypen måste vara en JPG-, PNG- eller GIF-bildfil och högst 0,5 MB i storlek. Logotypen kommer att vara synlig för undertecknaren under signeringsprocessen. När du har lagt till logotypens färg och logotyp lönar det sig att granska hur signeringssidan ser ut som en helhet. Ibland är det till exempel nödvändigt att beskära logon eller välja en färg som skiljer sig från originalet så att alla element syns tillräckligt väl.


I Inbjudningsinställningar kan du definiera vilka signeringsmetoder som är tillåtna för företaget. Dessa inställningar avgör om man kan använda både stark autentisering och signatur utan stark autentisering, och vilken inställning är aktiverad som grundinställning då man skapar en inbjudan.


Den sista delen innehåller inbjudningsmallar. Företagets administratörer kan skapa och redigera inbjudningsmallarna för att underlätta processen för att skapa och skicka inbjudningar.


Användare


I fliken Användare hittar du en lista på alla användare i företaget samt alla användargrupper som skapats för kontot. Du kan lägga till, redigera och ta bort användare och användargrupper.


Inbjudningar


I fliken Inbjudningar kan du skapa färdiga meddelandemallar samt e-postlistor. Med meddelandemallar kan du enkelt lägga till det meddelande du vill ha i dina inbjudningar, så att du inte behöver skriva in meddelandet på nytt gång på gång. Med mottagargrupper kan du skapa färdiga e-postlistor som underlättar inbjudningsprocessen då du kan lägga till alla undertecknare på en gång med hjälp av färdiga mottagargrupper. 


Integrationer


I denna flik hittar du alla befintliga serviceanslutningar och integrationer som skapats för kontot.


Transaktionshistorik


Den sista fliken finns till för att följa upp antalet använda signaturer, vilket kan behövas då man vill ändra på sitt Visma Sign prenumerationspaket. På sidan kan du ange önskat tidsintervall och se hur många signaturer och textmeddelanden som har använts under den tiden. Den maximala perioden för begärda perioden är 45 dagar. Du kan också byta prenumerationspaket genom att trycka på och bekräfta önskat servicepaket.