Administratören kan avsluta företagets Visma Sign-abonnemang i Inställningar under fliken Abonnemang.

Om du avslutar ett abonnemang kommer Visma Sign-kontot att stängas i slutet av faktureringsperioden, varefter varken du eller någon annan i din organisation kommer att ha tillgång till kontot. Du bör ladda ner alla dokument från kontot innan det stängs, eftersom detta kommer att radera dokumenten enligt vår policy för dataradering. När du avslutar ditt abonnemang kommer alla aktiva kopplingar från Visma Sign till andra tjänster att avslutas. Innan du avslutar ditt abonnemang måste du försäkra dig om att det inte finns några aktiva integrationer.

Månadslicenser har en uppsägningstid på en månad. Uppsägningstiden börjar vid slutet av den kalendermånad då kontot avslutades. Årsabonnemang måste däremot avbokas innan starten av den nya abonnemangsperioden för att undvika automatisk förnyelse. Om du vill avbryta ett årsabonnemang mitt i kontraktsperioden och avsluta ditt konto omedelbart, vänligen kontakta kundtjänst. Observera att ett årsabonnemang faktureras för hela året i början av abonnemangsperioden. Om ett abonnemang avbokas innan abonnemangsperiodens slut kan inga återbetalningar ges för fakturor som uppkommit i förskott.

Vi rekommenderar att du laddar ner dina dokument från arkivet (Dokumentsektionen) innan du avslutar ditt Visma Sign-konto, eftersom originalet av ett elektroniskt signerat dokument är en fil med signaturmarkeringar – inte till exempel en utskrift. Observera att när du stänger ditt konto kommer alla mappar, inställningar, dokument osv. att raderas. De kommer inte att vara tillgängliga för dig om du registrerar dig igen senare.

Om du har ett Enterprise-abonnemang eller inte ser alternativet "avsluta abonnemang" på fliken Abonnemang dina Inställningar, vänligen kontakta vårt kundsupportteam för att avsluta ditt konto genom att skicka ett e-postmeddelande till hjalp.sign@visma.com

Denna artikel har översatts med ett AI-baserat översättningsverktyg.



Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Vi beklagar att vi inte kunde vara till hjälp. Lämna gärna feedback och hjälp oss att förbättra den här artikeln.