Administratörer för konton kan lägga till användare till företaget eller föreningen och ändra deras åtkomsträttigheter.
Vänligen observera att alla nya användare måste vara starkt autentiserade till tjänsten. Visma Sign stöder stark autentisering med de finska, svenska, norska, danska och nederländska autentiseringstjänsterna. För närvarande kan användare som inte har en autentiseringstjänst från något av ovanstående länder inte läggas till som användare på Visma Sign-konton.
Så här lägger du till en användare i företagets inställningar:
Gå till Inställningar → Användare → Lägg till en ny användare
1. Lägg till användarens e-postadress och vid behov, telefonnummer. E-postadressen är obligatorisk då du lägger till en användare.
2. Välj den användargrupp som du vill lägga användaren till. Användargruppen bestämmer vilka mappar användaren har synliga och vilka rättigheter man har.
3. Välj språk för registreringsinbjudan och tryck på spara.
4. Den nya användaren kommer att få en inbjudan till sin e-post med en länk för att slutföra inloggningen som företagsanvändare. I samband med inloggningen måste användaren registrera sig och identifiera sig med BankID om hen inte redan har registrerat sig i Visma Sign-tjänsten. Om en användare som har lagts till som företagsanvändare redan har ett personligt konto eller ett konto som är kopplat till ett annat företag kan de bekräfta inloggningen med sitt eget användarnamn och lösenord.
Ifall registreringsinbjudan inte hittas i e-post inkorgen, lönar det sig att kontrollera skräpposten. Om inbjudan inte hittas kan du skicka inbjudningarna på nytt genom att klicka på Skicka en påminnelse vid användaren. Om inbjudan har gått till fel adress kan du avbryta inbjudan genom att klicka på Ta bort vid användaren. Användarnamnet ersätts av (Inbjudan skickad) tills användaren har slutfört registreringen.
Hjälpte det här svaret? Ja Nej
Send feedback