Om signaturen eller autentiseringen misslyckas brukar det oftast hjälpa att rensa webbläsarens cache eller alternativt prova en annan webbläsare. Visma Sign fungerar generellt med alla större webbläsare, men ibland kan inställningar i webbläsaren orsaka problem med signeringen. Kontrollera också att den webbläsare du använder har uppdaterats till den senaste versionen.

Problem med underskrift av Visma Sign-formulär

Om du är på väg att signera ett onlineformulär som implementerats via Visma Sign, men av en eller annan anledning misslyckas med signeringen, vänligen kontrollera följande punkter:

  • de e-postadresser som du anger i formuläret är korrekt stavade
  • det personnummer som du anger i fältet för personnummer i formuläret motsvarar det personnummer som returneras från autentiseringskanalen
  • formulärfönstret ska inte stängas förrän autentiseringen har slutförts på en annan flik
  • om bilagor läggs till i formuläret kan bilagorna vara i ett format som Visma Sign inte kan hantera, i vilket fall det hjälper att återskapa bilagorna i pdf-format med hjälp av instruktionerna nedan:
    1. Öppna filen i en webbläsare
    2. Klicka på alternativet Skriv ut i din webbläsare
    3. Välj alternativet "spara som pdf" i skrivarmenyn och spara den nya filen
    4. Bifoga den sparade filen till formuläret


Nyckelord: Jag kan inte signera, signering misslyckas, signeringen misslyckas, kunden kan inte signera inbjudan, signaturen misslyckas


This article has been translated using an AI-based translation tool.

Hjälpte det här svaret? Ja Nej

Send feedback
Synd att vi inte kunde vara till hjälp. Hjälp oss förbättra denna artikel med din feedback.