Mikäli allekirjoitus tai tunnistautuminen epäonnistuu, useimmiten selaimen välimuistin tyhjentäminen tai vaihtoehtoisesti toisen selaimen kokeileminen auttavat. Visma Sign toimii pääsääntöisesti kaikilla yleisimmillä selaimilla, mutta toisinaan selainasetukset saattavat aiheuttaa häiriöitä allekirjoittamisessa. Varmistathan myös että käyttämäsi selain on päivitetty uusimpaan versioonsa.

Visma Sign lomakkeen allekirjoitusongelmat

Mikäli olet allekirjoittamassa Visma Signin kautta toteutettua verkkolomaketta, mutta allekirjoittaminen syystä tai toisesta epäonnistuu, tarkistathan vielä seuraavat kohdat:

  • lomakkeelle syöttämäsi sähköpostiosoitteet ovat kirjoitettu oikein
  • lomakkeen henkilötunnus -kenttään syöttämäsi henkilötunnus vastaa tunnistautumiskanavasta palautuvaa henkilötunnusta
  • lomakeikkunaa ei tule sulkea ennen kuin tunnistautuminen on viety loppuun toisella välilehdellä
  • jos lomakkeelle lisätään liitteitä, voivat liitteet olla muodossa jota Visma Sign ei pysty käsittelemään. Tällöin liitteiden luonti uudelleen pdf-muotoon alla olevilla ohjeilla auttaa:
    1. Avaa tiedosto johonkin Internet -selaimeen
    2. Klikkaa selaimesta Tulosta -vaihtoehtoa
    3. Tulostinvalikosta valitse "save as pdf" vaihtoehdon ja tallenna uusi tiedosto

    4. Liitä uudelleentallennettu tiedosto lomakkeelle



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.